domingo, 13 de mayo de 2018

Blog de SCRATCH

  1. Condicions del treball:
  2. Valoració del programa
    SCRATCH: Scratch és un llenguatge de programació visual desenrotllat pel MIT Lab Tab . Scratch és utilitzat per estudiants, acadèmics, professors i pares per a crear fàcilment animacions, jocs (també educatius) i interaccions etc. Per a les escoles es convertix en una oportunitat per a ajudar els estudiants en el desenrotllament d'habilitats mentals per mitjà de l'aprenentatge de la programació sense necessitat de saber del programa. Les seues característiques lligades al pensament computacional han fet que siga molt difós actualment en l'educació de xiquets adolescents i adults.

     Respecte a la meua valoració dir que aquesta aplicació ha sigut molt interesant ja que amb ella hem pogut fer tot tipus d'activitats.També hem tingut que utilitzar la imaginació per a realitzar les activitats proposades pel professor i han estat plenes de diversió i entreteniment, a més hem tingut que probar de diferents maneres totes les opcions que ofereix aquest programa per a realitzar els treballs.
  3. Valoració del treball proposat
     Els treballs que hem realitzat en aquesta avaluació han sigut realitzats mitjançant Scratch, programa que he explicat anteriorment.Aquestos treballs han sigut molt entretinguts perquè a l'hora de treballar hi havien diverses maneres dins del programa de realitzar les activitats i no sols les opcions, també m'agradat molt la llibertat que ha donat el professor a l'hora de crear històries i elegir els escenaris per a dur a terme els objectius dels treballs els quals han estat explicats en la pàgina de informàtica.











  4. Diari de sesions
    Els primers 5 dies vam realitzar activitats amb l'ajuda del professor amb l'objectiu d'acostumar-se a les opcions i tècniques del programa que anavem a utilitzar per a realitzar les activitats. 
    Després de realitzar uns tres o quatre exercicis vam passar a l'acció amb les activitats de veritat, es a dir activitats realitzades per nosaltres mateixos.


    Els primers dies ens va costar agafar-li el truc pero a poc a poc vam adaptar-nos i finalment vam conseguir dominar el programa.

    -El primer exercici consistia a fer un quadrat per mitjà de les opcions que t'oferia el programa i a més podies tirar-li un poc d'imaginació i fer un poc l'exercici a la teua manera amb coses molt característiques del teu estil de treball.

    -El segon exercici es basava a fer un triangle en el qual podies també utilitzar la teua imaginació i comencem a utilitzar mes d'un personatge per a representar els exercicis creant d'esta manera diàlegs entre ells.

    -En el tercer exercici havíem de dibuixar una casa seguint la instruccions del professor i si acabaves i et sobrava el temps podies afegir coses que et feien pujar la nota de l'exercici com una finestra, una porta, una ximenera, un jardín......

    -El quart exercici tractava de triar una ruta en google maps i d'esta manera triar un personatge que per mitjà de la indicacions que li anaves donant fera la ruta triada i per descomptat introduir alguns diàlegs per a fer molt mes dolç i sucós l'exercici.

    -El quint exercici crec ha sigut per al meu el més complicat de tots perquè tènies que triar un pas de zebra i triar un personatge el qual per mitjà de les indicacions que li anaves donant creuara el dit pas de cebra.No només això sinó que també tènies que retallar la teua cara i apegar-la en el personatge a més de també anar canviant el color del semàfor segons creuares el pas de zebra.    
                                                                   
    -El sext exercici consistia a triar un fons aquàtic i posar un carranc i molts peixos al voltant, com a pas final havíem d'afegir bambolles de manera que tenia que pareixer que les bambolles eren provocades per algues o cofres del tresor.Las bambolles havien de pujar i baixar per a donar un efecte més real de l'exercici.

    -El sèptim exercici es basava en crear una història pròpia, és a dir se't donava la llibertat d'inventar-te la teua pròpia història triant als personatges, els diàlegs i els escenarios.Al final de l'exercici basicament quan la història estava apunt d'acabar havia d'haver-hi un canvi d'escenari seguit d'una conclusió per a la història.

    -En l'octau exercici havíem de triar un personatge i per mitjà de les indicacions del professor les quals estaven molt ben assenyalades en el blog, havíem de programar eixe personatge triat perquè ens fera unes tres o quatre preguntes i nosaltres respondre-les.

    -El nové exercici es tractava que per mitjà d'allò que s'ha aprés en l'exercici anterior tenies que dir-li la base i l'àrea d'un rectangle al personatge del programa triat per tu i per mitjà d'eixes dades el personatge et dibuixava el rectangle amb la base i l'àrea que li havies indicat.

    -El desé exercici ha sigut el millor pel fet que el professor ens ha donat total llibertat per a realitzar-ho. En aquest exercici havíem de fer un laberint amb trampes o qualsevol cosa que passara per la ment de cada un, en el meu cas he fet un laberint on el personatge ha d'avançar a base d'anar responent preguntes que els enemics del laberint li van preguntant, si encerta la pregunta pot passar sinó tornes a començar des del principi.

    -L'onzé exercici consistia a triar un personatge del programa i per mitjà de les opcions i la configuració que el teu li anaves donant havia d'endevinar el número que estaves pensant, li donaves unes dos o tres oportunitats perquè acertara.Amb aquest exercici finalitzem scratch ja que este ha sigut l'últim exercici realitzat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario